Με το ίντερνετ να μετράει κάποιες δεκαετίες ζωής πλέον η ανακατασκευή Ιστοσελίδας ή η ανακατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ πιο συχνή από την κατασκευή ιστοσελίδας από μηδενική βάση, ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που θα σπρώξουν έναν ιδιοκτήτη e-shop ή εταιρικής ιστοσελίδας ώστε να κάνει αυτό το μεγάλο βήμα; Κάποιες φορές είναι απλά θέμα εικαστικής ανανέωσης και κάποιες λόγω προβλημάτων, παρακάτω θα αναλύσουμε τις πιο συνηθισμένες αιτίες.
Όπως και τα φυσικά καταστήματα χρειάζονται ανανέωση στη βιτρίνα τους, έτσι στα e-shop - εταιρικές ιστοσελίδες πρέπει να γίνεται κάθε τόσο ένα φρεσκάρισμα, μια ανακατασκευή σελίδας.
Το design μιας ιστοσελίδας πρέπει να συμβαδίζει αισθητικά με την εποχή του, ένα site που έχει φτιαχτεί πριν μια πενταετία όσο καλή δουλειά και να είχε γίνει με τα σημερινά standard φαντάζει φτωχό, πλέον η ιστοσελίδα πιάνει ολόκληρη την οθόνη, τεχνολογίες εικόνας που μειώνουν τον όγκο της σελίδας καθώς και νέες γραμματοσειρές έκαναν την εμφάνισή τους, δίνοντας στις μοντέρνες ιστοσελίδες μια εντελώς διαφορετική δυναμική.
Το να σχεδιάζεις μια όμορφη ιστοσελίδα είναι ένα σκέλος της κατασκευής, το να φαίνεται αυτή η ιστοσελίδα όμορφη και αξιοπρεπής όσο προσαρμόζεται η σελίδα σε μικρότερες διαστάσεις οθόνης, σε κινητά και tablet είναι κάτι διαφορετικό.
Οι πιο παλιές ιστοσελίδες δεν προσαρμόζονται σωστά στα κινητά και στα tablets και αν προσαρμόζονται δεν είναι καθόλου εντυπωσιακές, δεδομένου ότι τα smartphones εξελίσσονται συνέχεια και έχουν πληθώρα μεγεθών, αν λοιπόν η ιστοσελίδα σας δεν προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές είναι ένας πολύ καλός λόγος να προχωρήσετε σε ανακατασκευή του site σας.
Ένας πολύ σοβαρός λόγος ανακατασκευής του site σας είναι ότι όσο πιο παλιά είναι μια ιστοσελίδα, τόσο πιο δύσχρηστο, είτε ακόμα και ανύπαρκτο είναι το μενού διαχείρισης της.
Όσον αφορά τις εταιρικές ιστοσελίδες πλέον υπάρχουν drag and drop builders που κάνουν τη ζωή του τελικού χρήστη πολύ εύκολη στο να τροποποιεί το περιεχόμενο του και όσον αφορά τα e-shop, μετά την τόσο ραγδαία άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν κατασκευαστεί πρόσθετα που μπορούν και μας βοηθάνε στην μαζική επεξεργασία προϊόντων, στην εξαγωγή voucher κτλ.
Το web δεν είναι ένας κόσμος αγγελικά πλασμένος, υπάρχουν κακόβουλα λογισμικά που προσπαθούν να βρουν κομμάτια απαρχαιωμένου-κακογραμμένου κώδικα ή παρωχημένη τεχνολογία στη σελίδα σας ώστε να της επιτεθούν, αυτό που γίνεται με την ανακατασκευή ιστοσελίδας είναι ότι το site σας εκσυγχρονίζεται και παραμένετε ασφαλείς.
Όταν μια σελίδα είναι φτιαγμένη με όχι σύγχρονες τεχνολογίες και μεθόδους είναι φυσικό να παρουσιάζει προβλήματα στην ταχύτητα φόρτωσης, κατι που οι χρήστες του σήμερα το θεωρούν απαράδεκτο καθώς σύμφωνα με τη google πάνω από το 50% των επισκεπτών αποχωρεί αν το site κάνει πάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει.
Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να αποφύγετε με την ανακατασκευή της σελίδας σας, όπου θα χρησιμοποιηθεί πιο σύγχρονος – “ελαφρύς” κώδικας και πρόσθετα που βελτιστοποιούν το caching, τη συμπίεση και την ταχύτητα της σελίδας σας.
Όσο αλλάζουν και εξελίσσονται οι τεχνολογίες και κυρίως τα πρότυπα αξιολόγησης της Google όσον αφορά τις σελίδες, τα πιο παλιά site είναι εκ των πραγμάτων σχεδιασμένα με λάθος λογική καθώς ενδέχεται να στοχεύουν σε πρακτικές που επιβραβευόντουσαν πριν κάποια χρόνια, αλλά πλέον δεν αξιολογούνται θετικά.
Κάνοντας λοιπόν μια ανακατασκευή στον ιστότοπο σας είστε σίγουροι ότι οι πρακτικές βελτιστοποιήσεις του SEO σας θα συμβαδίζουν με τα πρότυπα της Google επιτυγχάνοντας έτσι ότι η σελίδα σας θα βρεθεί στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.
Τελευταίο αλλά καθόλου ασήμαντο που συνοψίζει όλα τα παραπάνω σε δύο λέξεις είναι το “Conversion Rate”, δηλαδή το ποσοστό των χρηστών που επισκέφθηκαν το site σας και κατά την παραμονή τους έκαναν κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο και αξία για την εταιρεία, για παράδειγμα από απλοί επισκέπτες να γίνουν πελάτες αγοράζοντας ένα προϊόν, να εγγραφούν στο newsletter της επιχείρησης ή να στείλουν mail μέσω της φόρμας επικοινωνίας. Αυτός είναι στην ουσία ο κύριος λόγος ανακατασκευής, η αύξηση του Conversion rate με ότι συνεπάγεται αυτό σε πωλήσεις και στη γενική εικόνα της επιχείρησης.